To teraz ciekawe skąd różnice i czy to coś znaczy?
Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zwiń
X
-
Panowie czy ktoś znający dobrze język rosyjski może potwierdzić procedurę sprawdzania tego łańcucha za pomocą VCDS?
Korzystałem z translatora google i nigdzie nie doszukałem się informacji, że sprawdza się na zimnym silniku.
U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
Ktoś wie jak to interpretować ?
Auto z 2008 roku, mam przejechane 172 000 km, nic nie stuka, silnik zapala i pracuje cały czas z takim samym dźwiękiem (nie ma jak to niektórzy opisują jakiś stuków przez 2-3 sekundy po odpaleniu na zimno), brak wypadających zapłonów itp., rozrząd nieruszany choć ciągle biję się z myślami czy tego nie zrobić (powstrzymuje mnie chyba tylko brak kasy i wrodzona oszczędność
Komentarz
-
-
Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zmiany w silnikach. W silniku CDAA zastosowano "pompę oleju o regulowanej wydajności" - następny element który może działać nie prawidłowo. Według mnie tu leży problem z "hydraulicznym napinaczem łańcucha". Gdy "ujdzie" ciśnienie w układzie to napinacz "rozluźnia" się co przy rozciągniętym łańcuchu podczas uruchomienia silnika może spowodować przeskok.
[ Dodano: Nie 06 Kwi, 14 12:04 ]
Wygląd pompyZałączone pliki- pompa_oleju_1a_186.jpg (32,2 KB, 2604 odsłon)
- pompa_oleju_1b_172.jpg (51,5 KB, 2604 odsłon)
- pompa_oleju_7_109.jpg (95,6 KB, 2604 odsłon)
- napinacz_2_134.jpg (63,8 KB, 2604 odsłon)
- pompa_oleju_4a_420.jpg (77,1 KB, 2587 odsłon)
- pompa_oleju_4b_123.jpg (54,7 KB, 2587 odsłon)
- pompa_oleju_5a_207.jpg (50,9 KB, 2587 odsłon)
Komentarz
-
Zamieszczone przez kowal 2002Mihau, dokładnie to. Muszę jeszcze popróbować kilka razy, bo aż niemożliwe, żeby nie drgnęło nawet na ostatniej pozycji ( miałem cały czas 0,00 st. po 12h postoju, odpalenie i kilka delikatnych "przygazówek" ).
- Podpiałem kabel, wlaczylem vcds, przekrecilem stacyjke, wszedlem na 93 i odpalilem auto, oboroty od razu pokazalo, obciazenie w % tez a 3 kolumna intake tak jak u ciebie caly czas 0,0 i bez zmian po kilku minutach i dodawaniu gazu. Auto z 02.2012 przebieg 18tys.
ps. Dzieki koledze Innova za szybkie dostarczenie kabla
Zamieszczone przez mirek_p11Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miki1979U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
Ktoś wie jak to interpretować ?
Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszęPozdrowienia,
Krzysztof
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris_MCiecz chłodząca osiągnęła temperaturę 60° C?
Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszę
Komentarz
-
-
Widzę że tutaj kilka osób ma przebiegi ok 100tys km i już deklarują niebawem sprzedaż swoich aut. ja własnie myśle o kupnie któregoś z TSI (1.8 lub 1.4) ale używany. mam na oku 1.8TSI z 2009roku który ma 160tys km....Czy to już dużo??? Pytam bo nie napotkałem na tymforum kogoś z takim przebiegiem w tych silnikach...strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Mam przebieg ok. 160 tym. i jest ok. I uważam ze ten silnik to dobry kompromis pomiędzy niskimi kosztami eksploatacji, osiągami, i komfortem. Myśle ze mozna zrobić zawias, hamulce, program i mamy auto prawie idealne, może nie wyglada ale jedzi, skręca i hamuje lepiej od większości spotykanych aut na drodze.west OII FL Combi 1.8 Tsi
Komentarz
-
-
west, czy jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Miałeś przez ten czas jakieś poważniejsze problemy? To pozytywna dla mnie wiadomość że masz już taki przebieg, bo również uważam że to fajny silnik i w sumie O2 z takim chciałbym upolować.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Tak, auto kupiłem nowe. Problemy to: wymiana turbo jeszcze na gwarancji, przy ok. 100 tkm, z powodu wycieku oleju gdzieś na jakiejś rurce doprowadzającej olej, wymiana wahacza z tyłu i ciągle czekająca od 2 lat na wymianę, cieknąca pompa wody(przy niskich temp. cieknie sobie gdzieś na uszczelnieniu.) Miałem też wymieniony nastawnik rozrządu jak była cicha akcja serwisowa i to wszystko. Myślę że to nie jest jakaś katastrofa, użytkuje i użytkowałem jeszcze kilka innych aut i na ich tle mogę to auto śmiało polecić.west OII FL Combi 1.8 Tsi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom007Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
A jeszcze ciekawsze, dlaczego VW nie może dać sobie rady z tym problemem, jeśli w jednym silniku on występuje, a w drugim nie.
BTW:
Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?Pozdrowienia,
Krzysztof
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chrzanekRobione było przy 79 tyś. ASO samo się odezwało.W załącznik wykaz gratów.
Wiele osób miało wymieniany napinacz i nikt chyba nie miał ruszanego wałka, więc opisz co dokładnie się stało i jakie były objawy. Wymiana wałka rozrządu przy 79kkm nie jest normalną rzeczą.
Zamieszczone przez Chris_MZamieszczone przez tom007Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
A jeszcze ciekawsze, dlaczego VW nie może dać sobie rady z tym problemem, jeśli w jednym silniku on występuje, a w drugim nie.
BTW:
Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?
Komentarz
-
Komentarz